26 Φεβρουαρίου, 2015

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Λάρισα, 23, 24 & 25 Οκτωβρίου 2015

Η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) διοργανώνει σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής εκπαίδευσης, Προσχολικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής) και το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας (Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας) το:

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας

Λάρισα, 23, 24 & 25 Οκτωβρίου 2015



Δικτυακός τόπος: synedrio.eepek.gr, www.eepek.gr 
Επικοινωνία: info@eepek.gr

Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Αρ. Πρωτ.: 11107/Δ2/22-01-2015)

Σκοπός του Συνεδρίου
Σκοπός του είναι να προωθήσει το γόνιμο και δημιουργικό διάλογο μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και να θέσει τις βάσεις ευρύτερων προβληματισμών αναφορικά με την υιοθέτηση οποιασδήποτε μορφής εκπαιδευτικής καινοτομίας που έχει σχέση, είτε με τη διδασκαλία και τη μάθηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, είτε με κάθε άλλη πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής.

Το συνέδριο απευθύνεται κυρίως σε:
Εκπαιδευτικούς Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικούς Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Μέλη Δ.Ε.Π. και Ε.Π. των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ερευνητές της Εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτές Ενηλίκων.
Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Ο όρος «Εκπαιδευτικός» περιλαμβάνει όσους υπηρετούν στη δημόσια ή ιδιωτική (τυπική ή μη) εκπαίδευση, εν ενεργεία ή συνταξιούχους, ως στελέχη ή μη.

Η Εκπαιδευτική Καινοτομία (για την Ε.Ε.Π.Ε.Κ.):
I. Περιλαμβάνει δραστηριότητες που αφορούν όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής και της μάθησης (π.χ. παιδαγωγικές προσεγγίσεις, διδακτικές μεθόδους και πρακτικές, εποπτικά μέσα, διδακτικό υλικό και τρόπους αξιοποίησής του, εκπαιδευτικές δράσεις, μελέτες, έρευνες, θέματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης κ.ά.).
II. Ενδεχομένως, εισάγει αλλαγές στις σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών (π.χ. διαθεματικές δραστηριότητες, συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων), στις σχέσεις τους με τους μαθητές (π.χ. τρόποι αξιολόγησης, εκπαιδευτικό συμβόλαιο), στις σχέσεις τους με τους γονείς των μαθητών (π.χ. τρόποι επικοινωνίας και συνεργασίας), στις σχέσεις σχολείου και τοπικής κοινωνίας (π.χ. κοινές εκδηλώσεις, επισκέψεις).
III. Αν δεν εισάγει νέα στοιχεία, εφαρμόζει ήδη γνωστά με νέο τεκμηριωμένο τρόπο.
IV. Αποσκοπεί γενικά στη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.


Κύριες Θεματικές Ενότητες
1. Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και μεθοδολογίες, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (Προσχολική, Α/θμια, Β/θμια, Γ/θμια), και για όλες τις ειδικότητες.
2. Αξιοποίηση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία και τη μάθηση (εκπ/κό λογισμικό, διαδίκτυο κ.λπ.).
3. Ειδική Αγωγή (σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες).
4. Εκπαίδευση Ενηλίκων.
5. Εκπαιδευτική Ψυχολογία.
6. Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση.
7. Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης.
8. Εκπαιδευτική Ρομποτική και Τεχνολογία.
9. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
10. Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
11. Ιστορία και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης.
12. Καινοτόμες δράσεις στην Εκπαίδευση.
13. Εκπαίδευση και Σχολικές Δραστηριότητες.
14. Εκπαιδευτική Έρευνα.
15. Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης.
16. Εκπαίδευση και Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
17. Διαπολιτισμική Αγωγή.
18. Τέχνη και Εκπαίδευση.
19. Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση και Επαγγελματικός Προσανατολισμός.


Χώρος διεξαγωγής
Συνεδριακό Κέντρο, κτίριο Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας, Λάρισα (Περιφερειακή οδός).


Πρόσκληση υποβολής εργασιών
Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν εισηγήσεις, εργαστηριακές παρουσιάσεις και Εκπαιδευτικά Σενάρια σχετικά με τις Θεματικές Ενότητές του. Καλούνται όσοι ενδιαφέρονται να υποβάλλουν εισηγήσεις, εργαστηριακές παρουσιάσεις και Εκπαιδευτικά Σενάρια, να τηρήσουν τα ακόλουθα όρια σελίδων:

α) Εισηγήσεις: 6-9 σελίδες (συμπεριλαμβανομένων και των βιβλιογραφικών αναφορών). Αφορούν σε ολοκληρωμένα πρωτότυπα άρθρα και εργασίες (βιβλιογραφικές μελέτες, έρευνες, διδακτικές προτάσεις κ.ά.). Η εισήγηση θα πρέπει να παρουσιαστεί στο συνέδριο από έναν εκ των συγγραφέων της.

β) Εργαστηριακές παρουσιάσεις: 2-5 σελίδες (συμπεριλαμβανομένων και των βιβλιογραφικών αναφορών). Αφορούν κυρίως σε workshops παρουσίασης διδακτικών προσεγγίσεων, διδακτικών εργαλείων και εφαρμογών Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση. Θα πραγματοποιηθούν σε αίθουσες διδασκαλίας ή εργαστήρια Η/Υ και θα έχουν διάρκεια 1 – 3 ώρες. Θα πρέπει να υποβληθούν και τυχόν φύλλα εργασίας που θα χρησιμοποιηθούν.

γ) Εκπαιδευτικά Σενάρια όλων των ειδικοτήτων, 2–5 σελίδες (μη συμπεριλαμβανομένου του ‘Παραρτήματος’ που θα περιλαμβάνει το πλήρες εκπαιδευτικό σενάριο). Αφορά σε Εκπαιδευτικά Σενάρια που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου, ή οπουδήποτε αλλού, όλων των ειδικοτήτων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Εκτός από τη συμπερίληψή τους στα πρακτικά του συνεδρίου, το σενάριο θα πρέπει να παρουσιαστεί στο συνέδριο από έναν εκ των συγγραφέων του.


Τρόπος υποβολής εργασιών
Η διαδικασία υποβολής περιγράφεται στην ιστοσελίδα του συνεδρίου (synedrio.eepek.gr ή www.eepek.gr).


Σημαντικές ημερομηνίες
09 Φεβρουαρίου 2015 1η Ανακοίνωση του Συνεδρίου
09 Μαρτίου 2015 2η Ανακοίνωση του Συνεδρίου
31 Μαΐου 2015 Λήξη προθεσμίας υποβολής εργασιών
20 Αυγούστου 2015 Ενημέρωση αποδοχής εργασιών
10 Σεπτεμβρίου 2015 Λήξη προθεσμίας υποβολής τελικών εργασιών
04 Οκτωβρίου 2015 Ανακοίνωση προγράμματος του Συνεδρίου
23-25 Οκτωβρίου 2015 Διεξαγωγή του Συνεδρίου


Κόστος συμμετοχής
Εισηγητές – Συνεισηγητές – Σύνεδροι: € 20
Φοιτητές: € 10


Επισημάνσεις
1. Οι εισηγήσεις και οι εργαστηριακές παρουσιάσεις θα υποβληθούν σε διαδικασία ανώνυμης κρίσης (peer reviewing), και για να γίνουν δεκτές για παρουσίαση και δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (με ISBN) θα πρέπει να έχουν θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών, η εργασία (εισήγηση ή εργαστηριακή παρουσίαση) ανατίθεται σε τρίτο κριτή για την τελική κρίση. Τα σχόλια των κριτών κοινοποιούνται ανώνυμα στους συγγραφείς. Το αποτέλεσμα της κρίσης μπορεί να είναι η αποδοχή ή μη της εργασίας, είτε η αποδοχή της με την προϋπόθεση να πραγματοποιηθούν οι προτεινόμενες διορθώσεις.
2. Για κάθε εργασία (εισήγηση ή εργαστηριακή παρουσίαση ή Εκπαιδευτικό Σενάριο) που θα δημοσιευτεί στα Πρακτικά του Συνεδρίου, πρέπει να υπάρχει εγγραφή τουλάχιστον ενός συγγραφέα πριν από τις 30/08/2015.
3. Επιλεγμένα άρθρα από το συνέδριο θα δημοσιευτούν σε ειδική έκδοση του επιστημονικού περιοδικού PRIME της Σ.Δ.Ο. του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας.
4. Περαιτέρω λεπτομέρειες θα υπάρξουν σύντομα σε 2η ανακοίνωση.


Πληροφορίες
Κολοκοτρώνης Δημήτριος (Πρόεδρος Ε.Ε.Π.Ε.Κ.), τηλ. 6972038117.
Λιόβας Δημήτριος (Αντιπρόεδρος Ε.Ε.Π.Ε.Κ.), τηλ. 6932078466.

Εκ της Συντονιστικής Επιτροπής